לא עוצרים באדום - 91% מהציבור טוענים: ראינו נהג שחוצה צומת באור אדום
- מערכת אור ירוק
- לפני יום 1
- זמן קריאה 5 דקות
במשטרת התנועה החליטו לאחרונה להוריד את הכפפות ולהילחם בנהגים אשר "גונבים" את הרמזור האדום ומאיצים לפני הצומת. במשטרה החליטו להוריד את סף מהירות האכיפה במצלמות רמזור אשר מצלמות מעבר בצומת באור אדום כמו גם מהירות מופרזת בצומת. הורדת ספי המהירות יתבצעו בצמתים אדומים שבהם אירעו תאונות דרכים קטלניות.
91% מהציבור טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה, כך עולה מסקר חדש (ינואר 2025) שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" במטרה לאמוד את היקף התופעה המסוכנת שבה נהגים חוצים צומת באור אדום. בנוסף, 23% טענו כי ראו ארבע פעמים ויותר נהגים שחוצים צומת באור אדום.
מהסקר עולה כי זו השנה הרביעית ברציפות שנרשמת עליה במספר הנהגים שמדווחים כי ראו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה נהג חוצה צומת באור אדום.
עוד עולה מהסקר כי:
· אחד מכל חמישה נשאלים (21%) הודה שהוא עצמו חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, 9% אף דיווחו כי עשו זאת יותר מפעם אחת.
· 71% מהנשאלים מאמינים כי הנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור. 19% מאמינים כי הנהגים לא רואים את רמזור, כלומר נוהגים בחוסר תשומת הלב ו-10% לא יודעים את הסיבה.
· רוב הציבור (79%) בעד הצבת מצלמות רמזור בצמתים. רק 9% טענו כי הם נגד הצבת מצלמות בצמתים. 12% השיבו כי הם לא יודעים.
· 52% מהנשאלים בסקר טענו כי החרמת הרכב ל-30 ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום תוביל למיגור התופעה. 26% טענו כי החמרת הענישה לא תוביל למיגור התופעה. 22% לא יודעים.

88% מתושבי חיפה והצפון דיווחו כי יצא להם לראות נהג שחוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה 18% טענו כי ראו נהג שחוצה צומת באור אדום ארבע פעמים ויותר בשנה האחרונה.
63% מתושבי חיפה והצפון מאמינים כי הסיבה המרכזית שבגללה נהגים חוצים צומת באור אדום היא שהם שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום, וחושבים שיספיקו לעבור. 26% מאמינים שהסיבה נעוצה בכך שלא שמים לב לרמזור עצמו או לכך שיש אור אדום ברמזור, כלומר חוסר תשומת לב. השאר העידו כי הם לא יודעים מה הסיבה.
21% מתושבי חיפה והצפון הודו בסקר: חציתי צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
79% מהנשאלים בחיפה והצפון דיווחו כי הם בעד הצבת מצלמות רמזור במטרה למנוע ולהפחית תאונות בצמתים, רק 11% מתנגדים.
52% מהנשאלים בחיפה והצפון מאמינים כי החרמת הרכב ל-30 ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום תוביל למיגור התופעה. 32% טוענים כי החרמת הרכב או שלילת רישיון לא יובילו למיגור התופעה.
רוב תושבי השרון ראו נהג שחצה צומת באור אדום ובעד הצבת מצלמות
92% מתושבי השרון דיווחו כי יצא להם לראות נהג שחוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה 42% טענו כי ראו נהג שחוצה צומת באור אדום ארבע פעמים ויותר בשנה האחרונה.
81% מתושבי השרון מאמינים כי הסיבה המרכזית שבגללה נהגים חוצים צומת באור אדום היא שהם שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום, וחושבים שיספיקו לעבור. 11% מאמינים שהסיבה נעוצה בכך שלא שמים לב לרמזור עצמו או לכך שיש אור אדום ברמזור, כלומר חוסר תשומת לב. השאר העידו כי הם לא יודעים מה הסיבה.
21% מתושבי השרון הודו בסקר: חציתי צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
81% מהנשאלים בשרון דיווחו כי הם בעד הצבת מצלמות רמזור במטרה למנוע ולהפחית תאונות בצמתים, רק 8% מתנגדים.
50% מהנשאלים בשרון מאמינים כי החרמת הרכב ל-30 ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום תוביל למיגור התופעה. 28% טוענים כי החרמת הרכב או שלילת רישיון לא יובילו למיגור התופעה.
רוב תושבי תל אביב-יפו והמרכז ראו נהג שחצה צומת באור אדום ובעד הצבת מצלמות
95% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז דיווחו כי יצא להם לראות נהג שחוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה 22% טענו כי ראו נהג שחוצה צומת באור אדום ארבע פעמים ויותר בשנה האחרונה.
73% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז מאמינים כי הסיבה המרכזית שבגללה נהגים חוצים צומת באור אדום היא שהם שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום, וחושבים שיספיקו לעבור. 17% מאמינים שהסיבה נעוצה בכך שלא שמים לב לרמזור עצמו או לכך שיש אור אדום ברמזור, כלומר חוסר תשומת לב. השאר העידו כי הם לא יודעים מה הסיבה.
23% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז הודו בסקר: חציתי צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
79% מהנשאלים באזור תל אביב-יפו והמרכז דיווחו כי הם בעד הצבת מצלמות רמזור במטרה למנוע ולהפחית תאונות בצמתים, רק 9% מתנגדים.
50% מהנשאלים באזור תל אביב-יפו והמרכז מאמינים כי החרמת הרכב ל-30 ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום תוביל למיגור התופעה. 23% טוענים כי החרמת הרכב או שלילת רישיון לא יובילו למיגור התופעה.
רוב תושבי ירושלים והסביבה והמרכז ראו נהג שחצה צומת באור אדום ובעד הצבת מצלמות
98% מתושבי ירושלים והסביבה דיווחו כי יצא להם לראות נהג שחוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה 22% טענו כי ראו נהג שחוצה צומת באור אדום ארבע פעמים ויותר בשנה האחרונה.
77% מתושבי ירושלים והסביבה מאמינים כי הסיבה המרכזית שבגללה נהגים חוצים צומת באור אדום היא שהם שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום, וחושבים שיספיקו לעבור. 17% מאמינים שהסיבה נעוצה בכך שלא שמים לב לרמזור עצמו או לכך שיש אור אדום ברמזור, כלומר חוסר תשומת לב. השאר העידו כי הם לא יודעים מה הסיבה.
17% מתושבי ירושלים והסביבה הודו בסקר: חציתי צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
80% מהנשאלים באזור ירושלים והסביבה דיווחו כי הם בעד הצבת מצלמות רמזור במטרה למנוע ולהפחית תאונות בצמתים, רק 8% מתנגדים.
60% מהנשאלים באזור ירושלים והסביבה מאמינים כי החרמת הרכב ל-30 ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום תוביל למיגור התופעה. 19% טוענים כי החרמת הרכב או שלילת רישיון לא יובילו למיגור התופעה.
רוב תושבי באר שבע והדרום ראו נהג שחצה צומת באור אדום ובעד הצבת מצלמות
87% מתושבי באר שבע והדרום דיווחו כי יצא להם לראות נהג שחוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה 25% טענו כי ראו נהג שחוצה צומת באור אדום ארבע פעמים ויותר בשנה האחרונה.
77% מתושבי באר שבע והדרום מאמינים כי הסיבה המרכזית שבגללה נהגים חוצים צומת באור אדום היא שהם שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום, וחושבים שיספיקו לעבור. 16% מאמינים שהסיבה נעוצה בכך שלא שמים לב לרמזור עצמו או לכך שיש אור אדום ברמזור, כלומר חוסר תשומת לב. השאר העידו כי הם לא יודעים מה הסיבה.
17% מתושבי באר שבע והדרום הודו בסקר: חציתי צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
78% מהנשאלים באזור באר שבע והדרום דיווחו כי הם בעד הצבת מצלמות רמזור במטרה למנוע ולהפחית תאונות בצמתים, רק 9% מתנגדים.
51% מהנשאלים באזור באר שבע והדרום מאמינים כי החרמת הרכב ל-30 ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום תוביל למיגור התופעה. 25% טוענים כי החרמת הרכב או שלילת רישיון לא יובילו למיגור התופעה.
העונש בגין חצית צומת באור אדום הוא קנס כספי של 1,500 ש"ח ו-10 נקודות. עבירות חמורות הנתונות לשיקול דעת המשטרה או היסטוריה של עבירות תנועה של הנהג עלולות להחמיר את העונש הצפוי ולהוביל אף לשלילה זמנית של רישיון הנהיגה. כל נהג המקבל דו"ח על חציית רמזור באדום יכול לבקש להישפט, או לפעול לביטול או לשינוי הקנס אם יוכל להוכיח שאינו היה הנהג שעבר את העבירה.
· המחקר בוצע ב- 23-24.01.2025 כסקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 509 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 409 יהודים ו-100 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.
תגובות