על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר עולה כי בחציון הראשון של שנת 2020 נרשמה ירידה של 12% במספר הפצועים שאושפזו בבתי החולים בישראל בעקבות מעורבות בתאונות עם אופניים וקורקינטים חשמליים. בששת החודשים הראשונים של השנה אושפזו 414 בני אדם בבתי החולים לעומת 467 בני אדם שאשפזו בחציון המקביל בשנה שעברה.
בעוד שחלקם היחסי של רוכבי האופניים החשמליים מקרב המאושפזים המשיך לרדת בחציון הראשון של שנת 2020 לעומת 2019, חלקם היחסי של רוכבי הקורקינטים החשמליים ממשיך לעלות.
עם זאת, הירידה במספרי המאושפזים בקרב נפגעי אופניים וקורקינטים חשמליים מיוחסת לרבעון השני של שנת 2020, כלומר לתקופת הסגר של הקורונה. למעשה, ברבעון הראשון של שנת 2020 , חלה עלייה של כמעט פי שלושה במספר המאושפזים בעקבות תאונות עם קורקינטים חשמליים (מ-17 ברבעון הראשון של 2019 ל-50 ברבעון הראשון של 2020).
נתונים מעניינים נוספים:
· בעוד שחלקם היחסי של רוכבי האופניים החשמליים מקרב המאושפזים ממשיך לרדת בחציון הראשון של שנת 2020 לעומת 2019, חלקם היחסי של רוכבי הקורקינטים החשמליים ממשיך לעלות מכ- 21% בחציון הראשון של 2019 לכ- 25% בחציון הראשון של 2020.
· הקמפיינים שכשלו: בחציון הראשון של שנת 2020, חל גידול משמעותי של 65% במספר רוכבי קורקינט חשמלי עם פגיעת ראש, ביחס לחציון הראשון של שנת 2019.
· מרבית (כ-70%) נפגעי הראש שאושפזו לאחר שנפגעו בעקבות רכיבה על קורקינט חשמלי סבלו מפגיעת ראש משמעותית.
· 16% מהמאושפזים בחציון הראשון של 2020 היו מתחת לגיל 16 (גיל האסור לרכיבה), בדומה לחציון המקביל בשנת 2019.
· 63 בני אדם נפגעו קשה ואנוש בתאונות עם אופניים וקורקינטים חשמליים בחציו הראשון של 2020 (נתון כמעט זהה לחציון המקביל בשנת 2019).
· בחציון הראשון של שנת 2020, עמד אחוז הנפגעים קשה ואנוש על 16% מכלל המאושפזים עקב תאונות עם אופניים או קורקינט חשמליים, בדומה לתקופה המקבילה בשנים קודמות (כ-15%).
· 29 הולכי רגל נפגעו בחציון הראשון של שנת 2020 לעומת 24 הולכי רגל שנפגעו בחציון הראשון של 2019 – עליה של 21%.
Took me time to read all the comments, but I really enjoyed the article. It proved to be Very helpful to me and I am sure to all the commenters here! It’s always nice when you can not only be informed, but also entertained! Visit us too! https://j9korea.com/