סוף השבוע הקטלני בכבישים מהווה המשך ישיר למגמת ההרוגים מתאונות דרכים שרק הולכת וגוברת מתחילת שנת 2021. קציר הדמים מסמן לנו שבכל יום בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים. כל יום משפחה שכולה נוספת למניין ההרוגים. בשנים האחרונות מדינת ישראל החליטה להרים ידיים במאבק להציל חיים בכבישים. כתוצאה מכך תקציבי הבטיחות קוצצו עד למינימום, לא יותר מעשרות מיליוני שקלים במקום מאות שהיו אמורים לעבור לשמירת חיי האזרחים.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, הגוף שעליו הוטלה מלאכת הובלת המאבק בקטל בכבישים, נלחם בתאונות הדרכים ללא תכנית לאומית. הממשלה הגדילה וניצלה את שנת הקורונה כדי להוריד ב-90% את הכסף שמועבר לטיפול בקטעי הכבישים האדומים והצמתים המסוכנים. פרויקטים למען בטיחות רוכבי האופנועים והקטנועים נסגרו בהינף יד. הקמת רשת שבילי האופניים בגוש דן הוקפאה ועוד שורה של החלטות שלא רק שלא משרתות את הבטיחות של כולנו בכביש אלא הפוך – מהוות גזר דין מוות.
והתוצאה העגומה והכואבת מופיעה לנגד עינינו בכל יום בכבישים. יותר תאונות, יותר הרוגים כאילו מדובר בגזירת גורל שעלינו לחיות איתה בשלוות נפש. הגיע הזמן שהציבור יקום וידרוש מהממשלה לשנות את סדר העדיפויות ולשים את הצלת החיים כערך עליון. הממשלה החדשה חייבת להחזיר את הכסף שיועד לטובת הבטיחות שלנו בכביש. יש להוסיף ניידות ושוטרים, להתקין מצלמות מצילות חיים נגד עברייני התנועה להתמקד בטיפול באוכלוסיות בסיכון, ובעיקר - לקחת אחריות ולהפסיק להאשים רק את הנהגים. על היעדר אסטרטגיה ממשלתית בבטיחות בדרכים אנו משלמים בחיי אדם.
Very easily this site will most likely irrefutably perhaps end up being popular including numerous weblogs individuals, in order to it's persistent content pieces or possibly views. https://j9korea.com/