מדינות אירופה הצליחו לצמצם את הרוגי תאונות הדרכים בתקופת הקורונה בשיעור ממוצע של 36% כך עולה מדוח חדש (יולי 20202) שפרסמה המועצה האירופית לבטיחות בדרכים. הדוח סוקר את הנתונים שסיפקו 25 מדינות באיחוד האירופי כאשר ב-18 מדינות נרשמה ירידה במספר מקרי המוות בדרכים באפריל 2020 לעומת ממוצע ההרוגים במהלך חודש אפריל במשך בשלוש השנים (2017-2019) . מגיפת הקורונה השפיעה רבות על הפחתת מקרי מוות בתאונות דרכים באירופה. באפריל 2020 איבדו את חייהם 910 בני אדם מתאונות דרכים בכבישים ב-25 המדינות שסיפקו את הנתונים לעומת 1415 בני אדם שנהרגו בחודש אפריל בממוצע של שלוש שנים – 505 הרוגים פחות, המהווים ירידה של 36% בממוצע.
ישראל נעדרת מרשימת המדינות שהמועצה קיבלה לגביה נתונים אך מבדיקת עמותת אור ירוק עולה כי בחודש אפריל 2020 נרשמה ירידה של 19% במספר ההרוגים בהשוואה לממוצע בחודש אפריל בין השנים 2017-2019. באפריל 2020, חודש של סגר, נהרגו בכבישים 21 בני אדם לעומת 26 הרוגים בממוצע לחודשי אפריל בשלוש השנים שלפני כן. ניתוח הנתונים מראה כי הירידה הממוצעת בהרוגים שהשיגו מדינות אירופה כמעט כפולה מהירידה במספר ההרוגים שישראל השיגה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בהשוואה למדינות אירופה, ישראל מציגה שוב נתונים נמוכים ולא טובים. באירופה מוכיחים כי תאונות דרכים הן לא גורל משמים אלא מאבק שניתן להצליח בו ולהציל חיים. מיליארדי שקלים מופנים לטובת המאבק בקורונה בו בזמן שהמאבק בקטל בדרכים נואש למאות בודדות של מיליוני שקלים אשר יכולים למנוע מעשרות משפחות מלהצטרף למשפחת השכול. המדינה חייבת לחזק את משטרת התנועה בעוד נידות ושוטרים ולהשקיע בשיפור התשתית בכבישים האדומים ובמוקדי הסיכון".
מהדוח עולה תמונה המצביעה על קשר ישיר בין הסגר (צמצום נפחי תנועה) ובין הירידה בהרוגי תאונות הדרכים. איטליה שחוותה סגר ממושך הציגה ירידה חדה של 86% במספר ההרוגים. בספרד, עוד מדינה שסבלה קשות מהקורונה, נרשמה ירידה של 63% בהרוגים מתאונות דרכים. מדינות נוספות שהציגו ירידה חדה בהרוגים הם בלגיה (68%), צרפת (61%) ויוון (59%).
מן הצד השני, מדינות שככל הנראה הסגר בהן היה פחות נוקשה רשמו ירידות קלות ובחלקן אף נרשמה עליה בהרוגים כמו בשבדיה שרשמה עליה של 2%, צ'כיה 5% ודנמרק 6%.
מחברי הדוח מספקים הסבר אפשרי לעליה בהרוגים באותן מדינות בשל העלייה בנהיגה במהירות מופרזת – במדינות רבות נרשמה ירידה בנפחי התנועה אך במקביל נרשמה עליה בהרוגים מתאונות דרכים.
דוגמאות למדינות שבהן הנהגים נסעו במהירות מופרזת:
· דנמרק פרסמה נתונים המראים על עליה של 10% בשיעור הנהגים שנסעו במהירות מופרזת בהשוואה לשגרה.
· בצרפת נרשמה עליה של 16% בעבירות מהירות חמורות (50% מעל המהירות המותרת) שנצפו על ידי מצלמות המהירות.
· בספרד נרשמה עליה של 39% בעבירות המהירות אשר תועדו על ידי מצלמות המהירות הנייחות בכבישים בינעירוניים.
· בבריטניה נרשמה עליה של 15% בקרב הנהגים הצעירים שנפצו נוסעים מעל המהירות המותרת.
· באסטוניה נרשמה עליה של 22% בשיעור הנהגים שנסעו מעל המהירות המותרת.
Very easily this site will most likely irrefutably perhaps end up being popular including numerous weblogs individuals, in order to it's persistent content pieces or possibly views. https://j9korea.com/