top of page

בשנת 2017 מספר הילדים הנפגעים כהולכי רגל הגבוה זה שמונה שנים


ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הצבת פסי האטה יכולה להציל את חייהם של הילדים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וראשי הרשויות חייבים לקדם את התקנתם בסביבת מוסדות החינוך ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. מדובר בפתרון פשוט וזול אשר מרסן את מהירויות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים באופן משמעותי"

לפני כחודשיים (6 בפברואר 2018) צעד הילד מוישי הורוביץ בן ה-7 ברחוב בעיר מגוריו, מודיעין עלית כשג'יפ שעבר במקום פגע בו. כשלושה שבועות קודם לכן (18 בינואר 2018), חצה את הכביש ילד בן שש יחד עם אביו בבית שמש כשאוטובוס פגע בו והוא נלכד תחתיו. הילד בן השש מת במקום, מוישי בן השמונה פונה במצב אנוש לבית החולים ובהמשך נפטר מפצעיו.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2017 נפגעו 704 ילדים (0-14) כהולכי רגל, זהו מספר הנפגעים הגבוה זה 8 שנים ומדובר בעליה של 9% במספר הנפגעים מאשר בשנה שקדמה לה. עוד עולה מהנתונים כי מבין הילדים שנפגעו בשנת 2017 בעת שהלכו ברגל, 14 ילדים נהרגו שהם כמחצית מכלל הילדים שנהרגו בשנה זו.

בנוסף עולה מהנתונים כי מבין 704 הילדים שנפגעו, 122 ילדים נפצעו באורח קשה כהולכי רגל. המשמעות היא שבכל יום נפצעו כשני ילדים הולכי רגל בממוצע בתאונות דרכים, בכל שלושה ימים נפצע ילד באורח קשה. בתחום העירוני נמצא כי בשנת 2017 נפצעו 619 ילדים בעת שהלכו ברגל, מדובר בעליה של 10% בהשוואה לשנת 2016. 11 מתוך 14 הילדים שנהרגו בשנת 2017 כהולכי רגל, מצאו את מותם בתוך הערים והישובים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא מקום שמסוכן ללכת בו ברגל כאשר ילדים הם אוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה במיוחד. הצבת פסי האטה יכולה להציל את חייהם של הילדים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וראשי הרשויות חייבים לקדם את התקנתם בסביבת מוסדות החינוך ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. מדובר בפתרון פשוט וזול אשר מרסן את מהירויות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים באופן משמעותי".

ירושלים ובני ברק – הערים הכי פחות בטוחות להולכי רגל ילדים (גילאי 0-14)

• בירושלים נפגעו 697 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), 18 ילדים נהרגו.

• בבני ברק נפגעו 453 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), שלושה ילדים נהרגו.

• בתל אביב נפגעו 371 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), חמישה ילדים נהרגו.

• בחיפה נפגעו 254 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ארבעה ילדים נהרגו.

• בראשון לציון נפגעו 204 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד נהרג.

• בפתח תקווה נפגעו 195 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד נהרג.

• בנתניה נפגעו 181 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד נהרג.

• ברחובות נפגעו 157 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד נהרג.

• ברמלה נפגעו 116 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ארבעה ילדים נהרגו

• בבאר שבע נפגעו 98 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2008-2017), שלושה ילדים נהרגו.

בשנים האחרונות, לא רק הכביש מהווה סכנה לילדים הולכי הרגל אלא גם המדרכה. מדרכות הערים הפכו למקום שוקק חיים שלא משרת רק הולכי רגל ולכן אם בעבר יכולנו ללכת בלי דאגות על המדרכה, היום מדובר במשימה לא פשוטה ואף מסוכנת. הסיבה לכך, היא כי על המדרכה נמצאים היום לא רק הולכי הרגל אלא גם רוכבי האופניים החשמליים והרגילים, רוכבי הקורקינטים החשמליים ועוד.

כדי לעצור את המצב הנוכחי ולהחזיר את המדרכות להולכי הרגל, חייבים להפריד בין רוכבי האופניים והולכי הרגל באמצעות סלילת שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים. בנוסף, יש להעביר סמכויות אכיפה לפקחים העירוניים בכדי שהם יוכלו לאכוף את החוקים הקיימים ולא לאפשר לכלי הרכב השונים להשתמש במדרכה ולסכן את המשתמשים, ומיוחד את הילדים שבהם.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page